xxx

xxx
"Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści"

piątek, 7 sierpnia 2015

Norwegia - kraina fiordów, gór i trolli. Odsłona 2.

W taki upalny dzień można zrobić dwie rzeczy: albo jechać nad morze lub jezioro, albo... wrócić wspomnieniami do Norwegii, gdzie 20-22 st.C... A czasem i 12... No, to może przesada. ;) W każdym razie zachęcona komentarzami z poprzedniego posta zapodaję wam kolejną partię zdjęć. I cieszę się, że wam się tak podobało.:)
Kolejny dzień to wyprawa na lodowiec. Brzmi groźnie, ale był to tylko przyjemny spacer do jednego z jego jęzorów w Briksdal. Zresztą, zobaczcie same:


Wodospady to już norma, prawie nie zwracamy uwagi. ;))

Ta na mostku to ja!

Jęzor widziany z daleka.



Po drodze mijamy bardzo sympatyczne zwierzątka. Zresztą na drodze autokaru również sporo się ich spotykało.:)

A oto lodowiec, a raczej jego fragment.

Kawałek lodowca - miliony lat na dłoni męża...
Powrót spod lodowca i jedziemy dalej. Kierujemy się w stronę miasteczka Geiranger.



I nagle...


Nie, to nie są zdjęcia z zimowej wyprawy do Norwegii. :) Tak potrafi tam zmienić się krajobraz.

Ale my wracamy na drogę i znów mamy lato...
I widok na Geirangerfiord i miasteczko.
Bardzo duże zbliżenie z okna autokaru - tą drogą będziemy opuszczać Geiranger: oto Droga Orłów.

 A oto już jesteśmy w hotelu i taki mamy widok z okna pokoju.

Następnego dnia wcześnie rano wybraliśmy się na spacer po miasteczku i takie sfotografowaliśmy obrazki:


























Żal było opuszczać to piękne miejsce, ale czekało nas jeszcze parę wrażeń.
To co? Jeszcze jedna odsłona?;)
A żeby nie było, że nic się u mnie robótkowo nie działo i  nie dzieje, pokażę wam kartkę, którą przygotowałam dla Madzi z Nitek Ariadny na jej imieniny.

 

A teraz odpowiedzi na niektóre komentarze:
Aniu (Wojcieszku), zdjęcia robiliśmy wspólnie z mężem, większość jest zapewne jego, muszę to nadmienić.:)
Anielique - no, fakt, do Norwegii raczej nie wybieramy się na plażing.;) Ale do zwiedzania temperatura w sam raz.:)
Małgosia Zoltek - cha, cha, faktycznie, można pomyśleć, że my tymi kajakami... Ale powiem ci, że była taka możliwość, w Geiranger właściciele hotelu mogli nam przygotować takie kajaki na spływ po Geirangerfiord. Jakoś nikt nie chciał...;)
Iwonko - Tygrys został pod najlepszą z możliwych opieką.:)
Gabriela - ja też zachwycałam się tymi miasteczkami. Ogólnie uwielbiam te skandynawskie domki w czerwieni falluńskiej...
Do następnego spotkania. Będzie groźnie!;)

38 komentarzy:

  1. Ale szał! Rany jak mi się marzy! Koniecznie jeszcze ze dwie odsłonki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fenomenalne widoki i przesłodki kózki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem! Zdjęcia są wspaniałe! Chętnie znowu coś obejrzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwycające! Niesamowite wrażenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowity jest ten przeskok od zieloności do tej mroźnej bieli - super zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fascynujące! A na dzisiejszy upał - po prostu lód na serce;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaaa, i jeszcze raz dziękuję za przepiękną kartkę!:)

      Usuń
  7. Pięknie ! Nasz wyjazd jest głównie podporządkowany pasji M. szkoda, bo ja uwielbiam łazić i podziwiać, dzięki za tą możliwość, zachęcona, proszę o więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widoki niesamowite.
    Czekamy na kolejne zdjęcia.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, aż trudno uwierzyć, że takie piękne miejsca naprawdę istnieją :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne zdjęcia! czekam na kolejną odsłonę ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne krajobrazy, chętnie bym tam pojechała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku tam naprawdę pięknie, zauroczona jestem... Poproszę jeszcze troszkę... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym odwiedzić Norwegię;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie, pięknie i jeszcze raz pięknie !!! Zazdroszczę !
    Moje koty tez była dobrze "zaopiekowane", kiedy mnie nie było, ale i tak wiem , że tęskniły ogromnie i po powrocie nie opuszczają mnie na krok... i ja tez nie mogę się nacieszyć ich obecnością . Ot, miłość po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przecudne zdjęcia! Zazdroszczę tylu wrażeń:) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja się powinnam w Norwegii urodzić. Zdecydowanie to mój klimat. I dosłownie i w przenośni. Zdjęcia niesamowite. Zazdrość mnie zeżre;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne widoki! Brawa dla męża za świetne zdjęcia! Dla Ciebie również :)
    Czy ktoś może podesłać kawałek tego lodowca, teraz by się bardzo przydał.

    OdpowiedzUsuń
  18. siadam wygodnie i czekam na więęęcej....

    OdpowiedzUsuń
  19. Niesamowite widoki. Chciałabym to wszystko zwiedzić....
    Pozdrawiam i czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzeczywiście przyroda jest przecudowna.Widoki,wodospady i...
    Najbardziej przykuł moje oko zdjęcie 21.Wodospad,most,a na środeczku leży sobie taki głaz.
    Kiedy na wakacjach budowaliśmy tamę i próbowaliśmy ułożyć kamień na kamieniu woda zawsze porywała nam jakiś kamień,a tu...po prostu sobie leży.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczne widoki, z przyjemnością zobaczę ciąg dalszy.
    Pozdraw9am serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Zachwycające widoki. Jest do czego wracać. Temperatury w sumie podobne do moich -tu też latem oscyluja w okolicach 20 stopni.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne, niesamowite widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne widoki, jak miło popatrzeć na taki chłodek przy naszych tropikach:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepiękne krajobrazy. Az dech zapiera. Karteczka dla Madzi z monogramem cudowna, też taka chciałabym mieć ze swoim imieniem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Bez dwóch zdań - bajecznie tam jest i warto tam pojechać !!!
    Następna odsłona pewnie z jakimś trolem ??? hihihihi :p Ściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam jeszcze dodać , że ta koza strasznie mnie zauroczyła :D

      Usuń
  27. Odsłaniaj dalej!!!!! Norwegia to moje wielkie marzenie!
    Ale czad!

    OdpowiedzUsuń
  28. Taaakie widoki, że dech zapiera!

    OdpowiedzUsuń
  29. Rany jak cudnie. Mieszkańcy mają rewelacyjne widoki.

    Kłaniająca się kózka świetna :).

    Koniecznie pokaż kolejne zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie tam! Nie to, co u nas, nad morzem - śmietnik zamiast plaży i bitwa o miejsce na rozłożenie ręcznika... :(

    OdpowiedzUsuń
  31. mega zdjęci! najbardziej podobał mi się psia buda z poprzedniego postu ;) czekam na 3 odsłonę! :) Buziak:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Szkoda, że trochę tego lodowca nie przywiozłaś do nas, przydałby się ;) Cudne widoki, wodospady robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne widoki! Chłodniej mi się zrobiło od patrzenia na śnieg i lód :)))

    OdpowiedzUsuń
  34. Chcę tam, ochłoda, ochłoda, której brak....

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się ogromnie, że mnie odwiedzacie. Dziękuję za każdy miły komentarz.